Nefungují technická zařízení ve vaší budově podle vašich představ? Řešíte stížnosti uživatelů?
Naši experti identifikují příčiny závad, případně provedou potřebná měření, a navrhnou optimální řešení nápravy s ohledem na vaše priority.
Po schválení rozpočtu na provedení potřebných oprav je naši montéři realizují při dodržování zásad „dobré technické praxe“.
ilustrační video
Chcete mít jistotu, že dostáváte, co jste chtěli? Chcete mít jistotu, že technické systémy vašich budov budou navržené, instalované a především plně zprovozněné, udržované a funkční podle vašich požadavků?
To vše pro vaše projekty zajistíme na základě mezinárodních standardů a metodiky pro COMMISSIONING, jako např. ASHRAE Guideline 0-2005. Využijte mezinárodních zkušeností našich expertů a postupů osvědčených na úspěšných stavbách po celém světě.
Stručná definice:
COMMISSIONING je proces zaměřený na kvalitu pro pozvednutí úrovně realizace projektu. Tento proces je zaměřen na ověření a dokumentování, že technické zařízení a všechny jeho systémy a součásti jsou navrženy, projektovány, instalovány, testovány, provozovány a udržovány ke splnění požadavků vlastníka projektu.
Provedeme pro Vás technické audity systémů TZB ve Vašich budovách, např. před ukončením záruční doby, při změně vlastníka budovy, pro optimalizaci provozu apod.
The Commissioning Process is a quality-oriented process for
achieving, verifying, and documenting that the performance of
facilities, systems, and assemblies meets defined objectives and
criteria. The Commissioning Process assumes that owners,
programmers, designers, contractors, and operations and maintenance
entities are fully accountable for the quality of their work. The
Commissioning Team uses methods and tools to verify that the
project is achieving the Owners Project Requirements throughout the
delivery of the project. For example, the contractor is responsible
for fully constructing, testing, and ensuring that its employees
work has provided the level of quality expected.
The Commissioning Authority then randomly samples the contractor s
work to verify that it is achieving the Owner s Project
Requirements. If systemic issues are identified, then the
contractor is expected to recheck all of his/her work and correct
any deficiencies. This quality oriented process is different than
when the Commissioning Authority does l 00% checking or
non-quality-based sampling. Guideline O has been developed to
present an approach based on these assumptions.
The Commissioning Process begins at project inception (during the
Pre-Design Phase) and continues for the life of the facility
(through the Occupancy and Operations Phase). Because this
Guideline details a process, it can be applied to both new and
renovation projects. The Commissioning Process includes specific
tasks to be conducted during each phase in order to verify that
design, construction, and training meet the Owner s Project
Requirements. This Guideline describes the overall Commissioning
Process in order to provide a uniform, integrated, and consistent
approach for delivering and operating facilities that meet an owner
s ongoing requirements. The Commissioning Process is a
quality-based method that is adopted by an Owner to achieve
successful construction projects.
It is not an additional layer of construction or project
management. In fact, its purpose is to reduce the cost of
delivering construction projects and increase value to owners,
occupants, and users. This Guideline has been developed to assist
those who are adopting or plan to adopt a better quality-based and
cost-effective process.