Servis

Náš 

Servis & Podpora

  •  Diagnostika a opravy technických zařízení budov
  •  Měření a zaregulování
  •  Commissioning
  •  Technické audity

Nefungují technická zařízení ve vaší budově podle vašich představ? Řešíte stížnosti uživatelů?

Naši experti identifikují příčiny závad, případně provedou potřebná měření, a navrhnou optimální řešení nápravy s ohledem na vaše priority.

Po schválení rozpočtu na provedení potřebných oprav je naši montéři realizují při dodržování zásad „dobré technické praxe“.

Pro vaše projekty provedeme

 
ilustrační video

Chcete mít jistotu, že dostáváte, co jste chtěli? Chcete mít jistotu, že technické systémy vašich budov budou navržené, instalované a především plně zprovozněné, udržované a funkční podle vašich požadavků?

To vše pro vaše projekty zajistíme na základě mezinárodních standardů a metodiky pro COMMISSIONING, jako např. ASHRAE Guideline 0-2005. Využijte mezinárodních zkušeností našich expertů a postupů osvědčených na úspěšných stavbách po celém světě.

Stručná definice:

COMMISSIONING je proces zaměřený na kvalitu pro pozvednutí úrovně realizace projektu. Tento proces je zaměřen na ověření a dokumentování, že technické zařízení a všechny jeho systémy a součásti jsou navrženy, projektovány, instalovány, testovány, provozovány a udržovány ke splnění požadavků vlastníka projektu.

Provedeme pro Vás technické audity systémů TZB ve Vašich budovách, např. před ukončením záruční doby, při změně vlastníka budovy, pro optimalizaci provozu apod.

The Commissioning Process is a quality-oriented process for achieving, verifying, and documenting that the performance of facilities, systems, and assemblies meets defined objectives and criteria. The Commissioning Process assumes that owners, programmers, designers, contractors, and operations and maintenance entities are fully accountable for the quality of their work. The Commissioning Team uses methods and tools to verify that the project is achieving the Owners Project Requirements throughout the delivery of the project. For example, the contractor is responsible for fully constructing, testing, and ensuring that its employees work has provided the level of quality expected.
The Commissioning Authority then randomly samples the contractor s work to verify that it is achieving the Owner s Project Requirements. If systemic issues are identified, then the contractor is expected to recheck all of his/her work and correct any deficiencies. This quality oriented process is different than when the Commissioning Authority does l 00% checking or non-quality-based sampling. Guideline O has been developed to present an approach based on these assumptions.
The Commissioning Process begins at project inception (during the Pre-Design Phase) and continues for the life of the facility (through the Occupancy and Operations Phase). Because this Guideline details a process, it can be applied to both new and renovation projects. The Commissioning Process includes specific tasks to be conducted during each phase in order to verify that design, construction, and training meet the Owner s Project Requirements. This Guideline describes the overall Commissioning Process in order to provide a uniform, integrated, and consistent approach for delivering and operating facilities that meet an owner s ongoing requirements. The Commissioning Process is a quality-based method that is adopted by an Owner to achieve successful construction projects.
It is not an additional layer of construction or project management. In fact, its purpose is to reduce the cost of delivering construction projects and increase value to owners, occupants, and users. This Guideline has been developed to assist those who are adopting or plan to adopt a better quality-based and cost-effective process.

 
Optimal > Servis